jueves, 14 de mayo de 2020

UNIT 7: LESSON 2


READING: WELCOME TO ASHLEY’S TRAVEL BLOG!
HOY continuamos con el READING de la UNIT 7. Los apartados B y C de este plan de trabajo se harán se enviarán fotografiados a isidromtnz.iestnt.english@gmail.com hasta el lunes 18 de mayo de 2020. Es OBLIGATORIO poner en el asunto del envío por correo el siguiente título: UNIT 7: LESSON 1.

A) READING: WELCOME TO ASHLEY’S TRAVEL BLOG. Leer y entender el texto “Welcome to Ashley’s travel blog!” en páginas 78-79 del Student’s Book. Podéis escuchar el audio de esta lectura pulsando aquí. Para entender mejor el texto, podéis consultar una traducción de toda la lectura pulsando aquí.

B) READING: VOCABULARY. Copiar el siguiente listado de vocabulario y expresiones de la lectura en inglés y escribir su significado en español. Se recomienda el uso del GLOSSARY a partir de la página 136 del Student’s Book o bien el uso del diccionario https://www.wordreference.com/es/translation.asp
1.              He is worshipped by fans =
2.              It's not hard to see =
3.              We joined the crowd at a live match =
4.              Attendance was especially high =
5.              The spectators cheered loudly =
6.              Hooked up to high-speed Internet =
7.              They hosted the first World Cyber Games =
8.              They stop going to school or work =
9.              The source of the problem =
10.           A demanding school system =
11.           Tough university entrance exams =
12.           kids are going to carry on =
C) READING: EXERCISES. Hacer los ejercicios 3, 4, 5 y 6 de páginas 78-79 del Student’s Book. En estos ejercicios se requiere copiar el ejemplo completo, subrayando la respuesta. En el ejercicio 4 se debe responder usando todas las expresiones de la siguiente tabla:
To the football matches in the UK because the spectators cheered loudly.
Live games are broadcast 24 hours a day on three TV channels.
The school system I so difficult that students want to get away from the pressure.
Gaming champions are considered national heroes.
Some new laws are being passed and rehabilitation centres have been opened for game addicts.
Half the population like gaming in Internet cafés.
En el ejercicio 5 se debe responder usando igualmente las expresiones de la tabla siguiente:
…from their demanding school system.
…who spend all their time gaming and stop going to school or work.
..will be restricted.
…was formed in South Korea.
…to carry on gaming.